27 märts 2008

Kaameratootjad kiirendavad digipeeglite väljatöötamist

Jaapani väljaande Photo Trade Express andmetel vahetavad digipeeglite kasutajad vanu mudeleid märksa kiiremini uute vastu välja. Ühte kaamerat kasutatakse ainult aasta kuni kaks. Kuna tingimused on soodsad, antakse vana kaamera seejärel uue "sissemaksuks". Kaameratootjad teevad seetõttu tõsist tööd tootearendussüsteemi kallal, mis võimaldaks uue digipeegli turule paisata iga 12 kuu tagant. Tavapäraselt kulus seni ühe mudeli väljatöötamiseks poolteist aastat.

Canon Inc. toob igas kategoorias uue digipeegli välja iga pooleteise aasta tagant. Nikon Corp. on alates D1 väljatöötamisest turgu arendanud, lisades professionaalseid ning edasijõudnud amatöörile suunatud digipeegleid. Hiljem linsadusid mudelivalikusse odavamad mudelid D80, D40 ja D40x. Nikoni praegune digipeegli elutsükkel ei ole nii korrapärane kui Canonil, teatab
Photo Trade Express

Kaameratootjatel on digipeeglisarjade väljatoomise ajastamise osas erinevad seisukohad kuid paljud on nõustunud sellega, et toote elutsükkel on nüüd lühenenud ligikaudu ühele aastale.

Kuna CCD ja CMOS sensorite tehnoloogiad arenevad kiiresti, võib juhtuda, et tänapäevane algtaseme digipeegel on 1,5 kuni 2 aastat varem turule toodud keskklassi digipeeglist pildikvaliteedi osas üle. Kompaktkaamerate arendamist võib tootjapoolselt käsitleda väiksema projektina kuid digipeegli väljatöötamine eeldab tootjalt märksa suuremaid jõupingutusi. Need tootjad, kes ei suuda toote väljatöötamise tsüklit lühendada, võivad konkurentsist välja langeda, arvab
Photo Trade Express.

Kommentaare ei ole: